středa 3. listopadu 2010

Nesnesitelně nesnesitelná lehkost bytí

aneb aktuálně aktualizuji svůj aktuální stav aneb time to be free aneb totálně v prdeli.
N, já fakt nevím, prostě to, že máme všechno, ano, někteří lidé nemají další technickou kravinu, jak smutné, fňuk, tyhle věci mě fakt neinteresujou. Dokud funguje, funguje, až dofunguje, snad bude další, ale nelpím na tom. Dobře, na mobilu lpím, ale ne kvůli mobilu, ale lpím na tom pocitu, že mě zachrání, kdyby se mi něco stalo.
NE, myslím tím, že jsme prostě se nějak tak jako úplně oprostili od světa a vyměnili ho za chladnou techniku. Nejsem žádnej pohan ani magor, no, to druhý je diskutabilní. Ale prostě.. máme všechno, ale vyměnili jsme to za pocizt štěstí. Právě tím, že všeho můžeme dosáhnout tak lehce, nic nás už netěší.
Hrozně se mi líbilo, co jsem se dozvěděla na přednášce z filozofie, že příběh o Adamovi a Evě je vzpomínka člověka na dobu, kdy byl ještě zvířetem a ráj bylo, že neměli sebevědomí. Zvíře je šťastné, protože nemá odstup od těla. Nestydí se, protože je tělo. a právě snězením jablka ze stromu poznání procitli, začali se vnímat a stydět (a had prý tenkrát nebyl symbolem zla, ale moudrosti) a tím, že začali rozlišovat mezi dobrem a zlem, což bylo do té doby přisuzováno jen bohu, už nikdy nemohli být šťastní, poznání je symbolické vyhnání z ráje, člověk začíná práci vnímat jako břemeno. Do té doby ji dělá, ale nepřemýšlí o ní. Proto později vznikaly zlepšováky, hledal způsob, jak si práci ulehčit z lenosti. Dokud člověk nepřemýšlí, nemůže lhát...

1 komentář:

  1. Mmmm :-) zajímavý, ale pokud se zamyslíme, tak je to logický :-)

    OdpovědětVymazat